Saturday 3 December 2011

rokok a.k.a cigarette...




kali ini aku nk cite psl rokok...yea!!! pasal rokok...aku dan rokok...sepanjng aku hidup nih,...xde lg org yg aku bru kenal ke...baru jumpe ke ataupun x kenal langsung ke yg saspek aku x merokok...dieorg msti saspek aku merokok pnye...baik laki or pompuan...maksudnye...dieorg saspek aku ni perokok la...huhuhuh

situasi 1 ( aku baru kenal dgn seseorg)...

situasi ni, aku baru berkenalan dgn seseorg atau membe baru...ctoh time aku masuk belaja..kat mana aku belaja 2, biarlah rahsia...kejadian ni berlaku sms minggu oreantasi...bdk kls aku (skng kwn baik aku) dan senior aku (skng dh ex-senior laa)...time 2 sume freshi kne duk dlm dewan...mcm besela klu dh duk dlm dewan, taklimat la...kalu x taklimat...ceramah...klu x ceramah...taklimat...hahahah...duk boring2 dgr taklimat, bdk kls aku ni pun ajk la aku gi toilet..aku pun on la..xde hal...follow je...sampai je toilet, die offer aku rokok...hahaha...aku dh tergelak dlm at..bia btol org offer aku rokok...hahaha...tp aku cool...aku tolak offer die, aku ckp aku dh isap td...so die pun ok la..tgh2 lepak dlm toilet, dtg lak senior aku nih...niat die pun same daa...smoking..haha..time 2 jgk la die offer aku rokok...lg skali aku ketawa dlm at..hahaha...dgn cool nye aku ckp xpe, bru sdh....isap laaa

situasi 2 (baru jumpa dgn seseorg)...

situasi ni ringkas je...biase terjadi bile kawan aku...time lepak die bawak kawan die yg x penah lepak skali ngn aku..kire masing2 x knl n knl ats dasar kawan pnya kawan laa...tgh2 lepak ni, time 2 la die offer aku rokok...hahaha

situasi 3 (aku xknl langsung seseorg nih)...

situasi ni berlaku time lepak jgk la...duk minum2 ngn membe, gelak2 kan...ats meje ade rokok, membe lak ade yg tgh merokok...tbe2 dtg sorang mamat ni kat aku dan ckap "boss ade lighter?"....hahahaha...aku lg...apsal x mintak je ngn kwn aku yg tgh isap 2...adoiiii...

kalau ngn kwn pompuan lak x kire la bru knl k dlm proses knl k dh lame knl k...sume cop aku perokok...hahaha....bile aku ckp aku x merokok dieorg gelak lak...syum2 sinis lak..hahaha...ape2 jela

xpela...ape2 situasi pun aku dh x kisah dh org nk cop aku perokok ke ape ke..malah aku rase cm lawak lak bile org ckp kt aku "isap rokok la 2", "pegi merokok la 2", "merokok la 2" dan sewaktu dengannye...hahaha....mudah sungguh org membuat andaian...kalu suruh wat hipotesis pun, aku rase dieorg bole gak nih...hahaha

kalu nk cite psl rokok ngn aku nih..byk sgt la kejadian2nye..antaranye time sekolah aku adelah antare org yg dicop merokok...name dh ade dh ni ngn cikgu...cume xde bukti je..hahahah...lg skali bende yg buat aku nk tergelak...aduhhhh.....ermmm byk lg la...kang aku cite dh bole jd novelis lak aku ni...padahal aku blooger je..hahaha

tapi yg sebenarnya..."AKU BUKAN PEROKOK"..kalu korang xpaham gak aku bagitau dlm bhase omputih "I AM NOT A SMOKER"...kalu x paham gak aku bagitau dlm bhase cine la  "香烟
我不是烟民", x phm jgk, ni last la aku bgtau..dlm bhse jerman "zigarette
Ich bin kein Raucher", kalu x phm jgk baik korang makan rokok laa..hahha

4 comments:

  1. same la gn aku doh, kne cop prokok, sdih glerrrrrrrrrrrrrrr............ hahaha....

    ReplyDelete
  2. hahahah....xpe min, jnji aku tau kau bkn perokok..hihihi....kite senasib

    ReplyDelete
  3. nice bro... mg saing ngan set2 perokok tegar mmg kene cop prokok r... haha... anyway, dis post is da best ever... :D

    ReplyDelete
  4. hahaha....perokok2 tegaarrr...kredit to boss aslam..hahaha

    ReplyDelete